Білім беру ўйымдарында эксперимент режимінде іске асырылатын білім беретін оќу баєдарламарын јзірлеу, сынаќтан ґткізу жјне енгізу ќаєидаларын бекіту туралы
Ќазаќстан Республикасы Білім жјне єылым министрініѕ 2012 жылєы 21 аќпандаєы № 58 Бўйрыєы. Ќазаќстан Республикасыныѕ Јділет министрлігінде 2012 жылы 30 наурызда № 7496 тіркелді

"Егемен Ќазаќстан" 2012 жылєы 29 мамырдаєы № 274-278 (27352); "Казахстанская правда" от 29.05.2012 г., № 157-158 (26976-26977); Ќазаќстан Республикасы орталыќ атќарушы жјне ґзге де орталыќ мемлекеттік органдарыныѕ актілер жинаєы, 2012 жылєы № 8 (тираждыѕ шыќќан уаќыты 24.07.2012 ж.)


      «Білім туралы» Ќазаќстан Республикасыныѕ 2007 жылєы 27 шілдедегі Заѕыныѕ 5-бабыныѕ 44-1) тармаќшасына сјйкес БЎЙЫРАМЫН:
      1. Ќоса беріліп отырєан Білім беру ўйымдарында эксперимент режимінде іске асырылатын білім беретін оќу баєдарламарын јзірлеу, сынаќтан ґткізу жјне енгізу ќаєидалары бекітілсін.
      2. «Білім беру ўйымдарында эксперимент режимінде іске асырылатын білім беретін оќу баєдарламарын јзірлеу, сынаќтан ґткізу жјне енгізу тјртібі туралы ережені бекіту туралы» Ќазаќстан Республикасы Білім жјне єылым министрініѕ 2001 жылєы 10 сјуірдегі № 240 бўйрыєыныѕ (Нормативтік ќўќыќтыќ актілерді мемлекеттік тіркеу тізілімінде № 1539 болып тіркелген, Ќазаќстан Республикасы орталыќ атќарушы жјне ґзге де мемлекеттік органдарыныѕ нормативтік ќўќыќтыќ актілер бюллетенінде жарияланєан, 2001 жыл № 30, 480-ќўжат) кїші жойылды деп танылсын.
      3. Мектепке дейінгі жјне орта білім департаменті (Ж.А. Жонтаева):
      1) осы бўйрыќтыѕ белгіленген тјртіппен Ќазаќстан Республикасы Јділет министрлігінде мемлекеттік тіркелуін ќамтамасыз етсін;
      2) мемлекеттік тіркеуден ґткеннен кейін осы бўйрыќты бўќаралыќ аќпарат ќўралдарында жарияласын.
      3. Осы бўйрыќтыѕ орындалуын баќылау вице-министр М.Н. Сарыбековке жїктелсін.
      5. Осы бўйрыќ алєаш ресми жарияланєанынан кейін кїнтізбелік он кїн ґткен соѕ ќолданысќа енгізіледі.

      Министр                                     Б. Жўмаєўлов

Ќазаќстан Республикасы   
Білім жјне єылым министрініѕ
2012 жылєы 21 аќпандаєы  
№ 58 бўйрыєымен бекітілген

Білім беру ўйымдарында эксперимент режимінде
іске асырылатын білім беретін оќу баєдарламаларын јзірлеу,
сынаќтан ґткізу жјне енгізу
ЌАЄИДАСЫ

1. Жалпы ережелер

      1. Білім беру ўйымдарында эксперимент режимінде іске асырылатын білім беретін оќу баєдарламаларын јзірлеу, сынаќтан ґткізу жјне енгізу ќаєидасы (бўдан јрі – Ќаєида) «Білім туралы» Ќазаќстан Республикасы Заѕыныѕ 5-бабыныѕ 44-1) тармаќшасына сјйкес јзірленген жјне білім беру ўйымдарында эксперимент режимінде іске асырылатын білім беру баєдарламаларыныѕ (бўдан јрі – эксперименттік баєдарлама) маќсаты мен міндеттерін, мазмўнын, јзірлеу сынаќтан ґткізу мен енгізу тјртібін айќындайды.
      2. Эксперименттік баєдарламаныѕ маќсаты – ўлттыќ білім беру жїйесініѕ єылыми, јдістемелік, ќўќыќтыќ, ќаржы-экономикалыќ, кадрлыќ жјне материалдыќ-техникалыќ ќамтамасыз етілу мјселелерін алдын ала шешуді одан јрі дамыту жјне жетілдіру.
      3. Эксперименттік баєдарламаныѕ міндеттері:
      1) білім беру ўйымдарыныѕ инновациялыќ ќызметін ретке келтіру жјне жїйелеу;
      2) жаѕа білім беру баєдарламалары мен технологияларды, білім алушы мен тјрбиеленуші тўлєасыныѕ дамуын, оныѕ ґзіндік дамуына, ґзін-ґзі аныќтауына жјне ґздігінен білім алуєа ќабілеттілігін ќамтамасыз ететін оќыту мен тјрбиелеудіѕ озыќ нысандарын, јдістерін, тјсілдері мен ќўралдарын јзірлеу, сынаќтан ґткізу жјне енгізу;
      3) демократиялыќ, гуманистік жјне гуманитарлыќ білім берудіѕ болжамдыќ тўжырымдамалыќ тјсілдерін жјне баламалы жїйелері мен модельдерін ќалыптастыру жјне дамыту.
      4. Эксперименттік баєдарламаныѕ негізгі сипаттамалары:
      1) Ќазаќстанныѕ білімдік-аќпараттыќ, єылыми жјне јлеуметтік-мјдени кеѕістігін ќамтамасыз ету їшін јзірленіп жатќан мјселеніѕ кґкейкестілігі мен мјнділігі;
      2) білімдік бастама авторларыныѕ инновациялыќ ќызметініѕ білім беру мазмўнын жаѕарту жјне жаѕєырту, білім беру процесініѕ ўйымдастырылу ќўрылымын (оќыту мен тјрбиелеудіѕ ўйымдастырушылыќ нысандарын, јдістерін, тјсілдері мен ќўралдарын) дамыту жјне жетілдіру жґніндегі міндеттерді шешуге баєытталєандыєы;
      3) эксперимент ґткізудіѕ ќажеттігін негіздеу;
      4) білім беру саласындаєы мемлекеттік нормативтік ќўќыќтыќ актілерге, білім жјне єылымныѕ халыќаралыќ даму басымдыќтарына сјйкестігі.
      5. Эксперименттік баєдарламаныѕ авторы педагогикалыќ, єылыми-педагогикалыќ, єылыми ўжымдар, сондай-аќ єылыми-зерттеу ўйымдары жјне ведомстволыќ баєыныстылыєы мен меншік нысанына ќарамастан білім беру ўйымдары автор (авторлар) болып табылады.
      6. Эксперимент режимінде инновациялыќ эксперименттік баєдарламаны іске асыратын білім беру ўйымы (білім беру ўйымдарыныѕ кешені), оныѕ ќўрылымдыќ бґлімшелері жўмыс істеуі тиіс.
      7. Эксперимент режимінде жўмыс істеу эксперименттік баєдарлама авторына (авторларына) тґмендегілерге:
      1) оќыту мен тјрбиелеудіѕ маќсатына, мазмўнына, ўйымдастырушылыќ ќўрылымына;
      2) педагогикалыќ жјне єылыми-педагогикалыќ кадрларды кјсіби даярлау мен ќайта даярлау нысандарына;
      3) базасында эксперимент ґткізу жоспарланєан білім беру ўйымдарыныѕ жўмыс істеу жјне даму режиміне;
      4) білім беру ўйымдарын басќару жїйесіне ґзгерістер енгізуге ќўќыќ береді.
      8. Эксперимент баєдарламаларын іске асыру жјне эксперимент жїргізу режимін ќамтамасыз ету маќсатында Білім басќармасында консультативтік–кеѕес беру органы – Эксперименттік баєдарламалар жґніндегі кеѕес (бўдан јрі – Кеѕес) ќўрылады. 7 адамнан тўратын Кеѕестіѕ ќўрамына Білім басќармасыныѕ, єылыми ўйымдардыѕ, педагогтар ќауымдастыќтары мен оќу-јдістемелік бірлестіктердіѕ ґкілдері кіреді.
      9. Кеѕес ќўрамы Білім басќармасы бастыєыныѕ бўйрыєымен бекітіледі.
      10. Кеѕес шешімдері отырысќа ќатысќан Кеѕес мїшелерініѕ кґпшілік дауыс беруі арќылы ќабылданады.
      11. Экспериментке жетекшілік жасайтын білім басќармасынан кеѕеске басшылыќты тґраєа жїзеге асырады. Тґраєа болмаєан жаєдайда оныѕ функциясы Кеѕес тґраєасыныѕ орынбасарына жїктеледі.
      12. Кеѕес мїшесі сараптамалыќ топтыѕ ќўрамына кірмейді.
      13. Эксперимент режимінде жўмыс істеуге рўќсат алєан білім беру ўйымыныѕ ќызметін баєалауды Білім басќармасы жїргізеді.
      14. Эксперимент режимінде жўмыс істеу ќўќыєынан эксперименттік баєдарлама аяќталєаннан кейін айрылады, сондай-аќ мерзімінен бўрын келесі жаєдайларда айрылуы мїмкін:
      1) эксперимент оѕ нјтиже бермегенде;
      2) эксперименттік баєдарламаны ќаржыландыру болмаєанда.
      15. Эксперимент режимінде жўмысты жїргізуге рўќсат алєан білім беру ўйымын ќўќыєынан айыру туралы шешімді Білім басќармасы ќабылдайды.
      16. Эксперименттік баєдарламаны ќаржыландыру кґздері:
      1) мемлекеттік білім беру мекемелерін ўстауды бюджеттік ќаржыландыру;
      2) аќылы ќызметтер кґрсетуден тїскен кірістер.

2. Эксперименттік баєдарламаларды јзірлеу, сынаќтан ґткізу жјне
енгізу тјртібі

      17. Эксперименттік баєдарламаны јзірлеу їшін автор (авторлар) Білім басќармасына мына мазмўндаєы жазбаша ґтінімді ўсынады:
      1) эксперимент ґткізуді жоспарлаєан білім беру ўйымы базасыныѕ аталуы, орналасу орны (заѕды, наќты мекен-жайы, байланыс телефондары);
      2) эксперименттік баєдарламаныѕ ќысќаша тїйіндемесі, оныѕ ўлттыќ білім беру жїйесін дамытуєа баєытталєан јлеуметтік мјнділігініѕ єылыми негіздемесі;
      3) эксперимент баєдарламасы (эксперименттіѕ негізгі идеялары, маќсаты, теориялыќ-јдіснамалыќ ережелері, эксперименттіѕ кезеѕдері жјне јр кезеѕ бойынша болжанєан нјтижелері, зерттеу јдістері, эксперимент ґткізуге ќажетті шарттар, эксперимент нјтижесін тексеру, мониторингілеу жјне шынайылыєын ќамтамасыз ететін ќўралдар, эксперимент баєдарламасын ќамтамасыз ететін оќу-јдістемелік јзірлемелер тізбесі);
      4) экспериментті кадрлыќ, экономикалыќ, материалдыќ-техникалыќ жјне єылыми ќамтамасыз ету бойынша алдын ала есептеулер; ќаржыландыру кґздері.
      18. Эксперименттік баєдарламаныѕ јлеуметтік мјнділігін баєалау їшін Білім басќармасыныѕ бўйрыєымен сараптамалыќ топ ќўрамы бекітіледі.
      Сараптамалыќ топ саны эксперименттік баєдарламаныѕ мазмўнына ќарай аныќталады. Сараптама тобыныѕ ќўрамы эксперимент баєдарламасыныѕ мазмўнымен аныќталады. Сараптама тобыныѕ ќўрамын ќалыптастыруєа эксперимент баєдарламасыныѕ авторы (авторлары) жјне Эксперименттік баєдарламалар жґніндегі кеѕес ќатысады.
      19. Сараптамалыќ топ ќўрамына эксперимент ґтетін аумаќтаєы білім беру ўйымыныѕ, білім жјне єылым саласындаєы баќылау департаменттерініѕ жјне жергілікті ґзін-ґзі басќару органдарыныѕ ґкілдері, білім беру ўйымыныѕ басќарушы жјне єылыми-педагогикалыќ ќызметкерлері кіреді.
      20. Эксперименттік баєдарламаныѕ сараптамасы кезеѕ-кезеѕмен ґткізіледі:
      1) бірінші кезеѕде ўсынылєан материалдарєа алєашќы баєалау жасалады;
      2) екінші кезеѕде алєашќы кезеѕде маќўлданєан материалдар бойынша жасалєан жобаныѕ сараптамасы мен сараптаманы ґткізудіѕ јдістемесі јзірленеді;
      3) їшінші соѕєы кезеѕде ќорытынды сараптама жїргізіледі жјне јр баєдарлама бойынша сараптамалыќ ќорытынды ресімделеді.
      21. Сараптаманыѕ ќорытынды кезеѕініѕ нјтижесі бойынша сараптамалыќ топ аталєан ќорытындымен келіспеген ерекше пікірлерді кґрсете отырып, сараптамалыќ топтыѕ барлыќ мїшелерініѕ ќолы ќойылєан ќорытынды ресімделеді.
      22. Сараптама тобыныѕ ќорытындысы негізінде Кеѕес экспериментті жїргізу їшін экспериментті жїргізудіѕ орындылыєын негіздей отырып, ізденуші білім беру ўйымын таѕдауды жїзеге асырады.
      23. Білім басќармасыныѕ бўйрыєымен ізденуші білім беру ўйымына эксперимент режимінде жўмыс істеу їшін рўќсат беріледі, эксперименттіѕ таќырыбы (проблемасы) мен мерзімі бекітіледі.
      24. Сараптамалыќ топ теріс ќорытынды жасаєан жаєдайда эксперименттік баєдарламаныѕ авторы (авторлары) кемшіліктерді пысыќталєаннан кейін ќайтадан, бір жылдан ерте емес уаќытта Білім басќармасына ґтінім бере алады.
      25. Эксперименттік баєдарламаларды енгізу мен сынаќтан ґткізу білім басќармасыныѕ эксперимент режимінде жўмыс жїргізу їшін рўќсат берген білім беру ўйымдарында жїзеге асырылады.

3. Ќорытынды ережелер

      26. Экспериментті жїргізуге ќатысатын білім беру ўйымы ќызметкерлерініѕ инновациялыќ ќызметін ынталандыру маќсатында білім беру ўйымы еѕбек заѕнамасына сјйкес еѕбекаќыны тґлеудіѕ нысаны мен жїйесін ґз бетінше аныќтайды.